احدث مقالات جميلة

بوستات فيس بوك , قصة مجنون ليلي

بوستات فيس بوك - قصة مجنون ليلي 401Cd8892C2400Ab8039C54E6Ec4316A

بوستات فيس بوك قصه مجنون ليلي

من اجمل القصص هي قصو مجنون ليلي واليوم قد اتيت لكم بها من علي شبكه
الفيس بوك

بوستات فيس بوك - قصة مجنون ليلي 20160718 1356

قصه”مجنون ليله”

الحلقه رقم “٢١”

تليف “جنا سعد “

اسم الحلقه ” نظره سريعه “

رغم ان المجموعه كلها نامت نوم هادي جدا كان فيه شخص واحد قلقان طول الليل
“علي ” مع انو نجح نجاح فائق في شغلو و في تكوين صداقات جديده رغم
انو بيشتاق للايام اللي كان فيها وسط لمه صحابو و ليله كان علي طول الفتره
ديه لما بيسهر بيبقا بيشتغل و بس اما المره ديه فضل سهران بيفكر فيهم .لحد
الصبح

و تكون ليله لسا نايمه و باباها لسا جاي من الشغل و بيحاول يصيحيها
ابو ليله ؛ ليله اصحي
ليله : لا يا بابا سبني بقا
ابو ليله : لا لازم فيه موضوع مهم
ليله : هيكون ايه يعني
ابو ليله: قومي البسي لبس خروج و انا هستناكي برا
ليله : يوووووه حاضر
يخرج بباها من الاوضه و يدوبك هي تحاول تغمض عينها تاني تدخل مامتها
ام ليله: يا ببببت قومي بقا ايه النوم ده
ليله تقوم و هي متنرفزه :مقدمكوش حاجه غيري متسبوني انام
ام ليله : بت اعدلي طريقه كلامك احسنلك
ليله : خلاص خلاص و علي ايه
و قامت ليله لبست و خرجت لقتهم بيفطروا
ابو ليله : مش هتصدقي المفاجه
ليله : يا ترا ايه
ابو ليله : انا هريحك خالص من قلبك اللي بيوجعك كل شويه دا
ام ليله : ايه دا بجد الحمد الله يا رب الحمد الله لقيتو قلب
ليله : بجد يا باباااا ده اسعد خبر سمعتو
ابو ليله : ايوه يا حبيبتي
ليله : طب امتااا؟؟؟
ابو ليله : يدوبك هحجز علي اول طياره لسويسرا
ليله : سويسرا !!!
“”رغم ان ليله متعرفش انو علي في سويسرا رغم ان قلبها حس “”
ابو ليله : اه سويسرا
ليله : اشمعنا
ابو ليله : عادي انتي عارفه ان معظم شغلي هناك و كمان الدكتور هو اللي
قالي ان القلب عندهم هناك
ليله : طيب لما تحجز قولي يا بابا علشان اجهز حاجتي
ابو ليله : لا جهزي حاجتك من دلوقتي
ام ليله : طبعا انا جايه
ابو ليله : لا مش هينفع
ام ليله : ليييه
ابو ليله : عايزين نبقا خفاف هنروح و نرجع بسرعه
ليله : طيب هدخل اجهز حاجتي
و تدخل ليله و مامتها يجهزوا الشنط و باباها ينزل
نورا تكون في شغلها و لسا مخلصه و خارجه من الشغل و بتتصل ب ليله
و هي مش بترد و تتفاجئ انها تلاقي يوسف قدامها
نورا : عايز ايه
يوسف : مين انا
نورا : اكيد امال انا
يوسف : كنت جاي اقلك حاجه
نورا : ايه
يوسف : انا … انا مممم
نورا : ايييييه
يوسف : طب تعالي بس
و يشدها لحد تاكسي هو جاي بيه و يطلع منو بوكيه ورد كبيييير و جواه
جواب
نورا : اللللله ده ليااااا
يوسف : اه و اقري الجواب
نورا تفتح الجواب و تقرا ” حبيبتي …بحبك ….تتجوزيني ”
و تبص تلاقي يوسف راكع علي رجلو و في ايدو علبها و يفتحها وتلاقي الدبلتين
اللي جابهم قبل كدا
نورا : ايه داااا هما دول
يوسف : ااه
نورا ؛ افتكرتك رامتهوم
يوسف : بصي حقيقتا انا رامتهوم بس فيه حد راجعهملي
نورا : مين
يوسف : نرمين
نورا : بجد ديه طلعت طيبه اوي
يوسف : ااه و انا اطيب انتي هتفضلي سايباني في الارض كدا
نورا : طب ما تتكلم
يوسف : احم نورا هل تقبلين بي زوجا لكي ؟
نورا تنزل تقعد في الارض : لا اقبل بك زوجي و حبي و حياتي و
كل حاجه
يوسف يحضنها : بحبك يا نورا
نورا : و انا كمان بحبك اوي
يوسف : هههههههه الناس بتتفرج علينا
نورا : ينهاررري يالا نقوم
يوسف : هههههههههههههه هدومك
نورا : مالها
يوسف : متربه
نورا : ههههههههههه يا اخي بص علي بدلتك الاول
يوسف : ايه رئيك في الشياكه
نورا : اول مره يعني
يوسف : نعععععم
نورا : بهزر ايه دا يالا نركب
يوسف : اركبي يا مراتي و يفتحلها الباب و يركبوا
تكون ليله جهزت حاجتها و خلصت و تروح ترد علي بباها
ابو ليله : الو يا ليله
ليله : ها يا بابا عملت ايه
ابو ليله : الطياره الساعه سته انا هاجي اخدك دلوقتي
ليله : لا يا بابا خليك انا هاخد تاكسي و اجي
وتاخد ليله شنطها و تخرج تخبط علي بيت نورا مامتها تفتح
ام نورا : ليله حبيبتي رايحه فين
ليله : مسافره اعمل عمليه يا طنط
ام نورا تبوسها : ترجعي بالسلامه يا بنتي نورا مش موجوده و الله
ليله : طب يا طنط ياريت تقوليلها لاني سايبه الموبيل
ام نورا : حاضر يا بنتي
و تنزل ليله و هي مضايقه انها مشافتش صاحبتها و تركب تاكسي و تكون نورا
و يوسف لسا وصلين عند بيت نورا
يوسف : هفضل واقف لحد ما ترني عليا
نورا : طيب وتطلع نورا و اول ما مامتها تقولها ان ليله مسافره تنزل جري
علي يوسف
نورا : ليله مسافره
يوسف : ايه
نورا : بسرعه علي المطار
يوسف : هتصل ب ماجد و اميره و نرمين
نورا : ماشي
و توصل ليله المطار و تبقا قاعده و يوصلو نورا و يوسف يلاقوا نرمين و
ماجد و اميره موجودين يجروا كلهم بسرعه و يلاقو ليله يجروا عليها
ليله تشوفهم : انا مش مصدقه عنيااااا
و تسلم عليهم كلهم
نرمين : بقا كدت ينفع تسافري لوحدك
ليله : متزعلوش مني اني خبيت بس علشان متزعلوش
ماجد : ربنا يقومك بالسلامه
يوسف : ترجعي بالسلامه
نورا : خدي بالك من نفسك
اميره : ترجعي بالسلامه
و تمشي ليله و تعملهم باي و تختفي عن نظرهم ف يمشوا كلهم مع بعض

نرمين : تفتكروا حكايه علي و ليله خلصت
اميره : انا بقول لا
نورا : تفتكروا
يوسف : علي طلع اندل واحد عرفته
ماجد : بالعكس هو عمل كدا علشانها
نرمين : انا مع ماجد
ماجد : عسل يا نرمين والله
نورا : احمم
اميره : احنا موجودين
يوسف : هههههههههههههه
ماجد : ايبييه انتو مالكو ايه ده
نورا : ابشركوا يا جماعه انا و يوسف هنتجوز
ماجد : يااااه الف مبروك
اميره : مبرووووووك
نرمين اللللللف مبروك
نورا : شكرا نرمين
نرمين : علي ايه بس يا حبيبتي
ماجد : ملاك ملاك
يوسف : ما تسكت بقااا
اميره : ههههههه
يروحوا كلهم يحتفلو بنورا و يوسف و تكون ليله وصلت هي و بباها و نامو
ويجي الصبح بابل ليله يروحلها الاوضه و يجهزوا علشان يروحوا المشتشفي و يوصلو المستشفي و
بابا ليله يعرف من الدكتور ان العمليه كمان ساعه و المفروض تغير لبسها ف تروح
ليله تلبس لبس العمليات و تقعد علي سريرها لحد ما يجي الدكتور و ينيموها علي
سرير متحرك و في اللحظه ديه تبص ليله قدامها تلاقي … علي واقف علي باب
اوضه العمليات
علي : ليله ؟؟؟؟
ليله : علي !!!
و تدخل ليله اوضه العمليات و حتي ملحقش يعرف هي هنا ليه و يفضل علي
واقف كتير مستنيها لحد ما يبص في ساعتو يلاقي الوقت اتخر اوي و هو عندو
معاد دلوقتي و يسيب رساله مع الممرضه تديهالها ف يمشي و هو علي باب المستشفي
يقول ل نفسو ” اسف يا ليله ” و تكون ليله لسا خارجه من اوضه
العمليات و مبسوته جدا و متوقعه انها هتشوف علي و تخيب املها لما الممرضه تيجي
تديها الرساله
ليله تفتحها ” ليله صدقيني انبسط اوي اني شفتك و لما تكوني قريتي الرساله هتكوني
كويسه حمد الله علي السلامه اسف اني مقدرتش اقولك كدا بنفسي ”
ليله في سرها ” رساله بارده ”

اسم الحلقه الجايه ” حلم غريب ”

بوستات فيس بوك - قصة مجنون ليلي 20160718 1357

 

بوستات فيس بوك - قصة مجنون ليلي 380271 528939050459291 60651588 N

  • صور مجنون هستيري للفيس
  • فيس مجنون اليله
  • مجنون ليلة فيسبوك
  • نكته عن مجنون ليلي فيسبوك
السابق
صور قلب , لكل من يبحث عن الرومانسية
التالي
اضرار التدخين , ابتعد عنه فوراااا